Saturday, October 1, 2011

World Card Making Day Hop and Creative Accents Challenge!!


Yippie Bloggers, it's World Card Making Day!! And to celebrate us Canucks are hoppin' Canadian style!! We've got a crazy talented group of card makers here to give you some fab inspiration, so grab a cuppa coffee and get hoppin! You should have come here from Tara Godfrey's blog, but if you're just wandering in here and would like to start at the beginning, you can go to  http://creativeaccents.blogspot.com and visit Tara Nixon first!

It's also that time again for another challenge at Creative Accents Challenges, and this one is totally in season! We want you to break out all your fun orange stuff and use it on your creation! Easy eh?!  What better time to use orange than now with all the gorgeous Autumn colors to pull inspiration from?  

For my card, I used 2 Canadian stamp companies:  the sentiment is from Graphicat Creations, she has the best sarcastic and snarky sentiments around! And the image is from Kraftin Kimmie. I love this little girl with the frog on her head and it just seems to go perfectly with that sentiment!   The cake is a Quickutz die and the paper is from Kaiser Kraft. I used my trusty little I Rock to adhere those blingies (a little secret: you can use Silhouette rhinestones with your I Rock! Cool right?!)


Here's a few close ups:



This sentiment cracks me up and it was sooo perfect for my best friend's birthday (this card is for her) because she is such a cake junkie!  You can get the sentiment here and it's only a dollar!!! 


Well there's my card! Happy World Card Making Day Everyone!!! Your next stop on the hop is the ever so talented Tracy. Happy Hopping!

Ps: We had such a long list of Canadian Crafters that we broke the hop up into two, so you can do the whole hop at once, or break it up. The start of the second part of the hop is Nicole and she is wickedly creative, so don't forget to hop over there on your next coffee break!
Cheers, 
         Sarah

24 comments:

Graphicat said...

Aint nothin wrong with being a cake jumkie... I've been to a few parties where... I really just put my time in till the Cake arrived... ;o)
LOVE this girl! And thanks for the plug! :)
Hugs
Cheri

Charmaine Stack said...

Hilarious!

ms.espresso said...

love it all, girl! can I borrow that stamp? lol

Lynn's Place said...

She is just way to cute...tfs

Donna said...

I'm just here for the cake - LOVE IT
Great card! Happy World Card Making Day!
~Donna~

Gail said...

love the sentiment..lol..and wow what you did with that cake!!..looks awesome..cute kimmie and her frog tiara!!..lol..tfs..loves ya

Kimberly said...

OMG!!! this card is made for me...i loooovvvve cake too, chocolate is the best. Love love how you added the die cake and the colored image...so super fine..tfs
www.justwordz.ca

Hill Top Creations said...

Love it great card take care

Tina said...

What an awesome card Sarah! The sentiment and the girls expression go togethor perfectly. Your colouring is really good.

Roxy said...

Yeah, her face is priceless, she totally looks like a cake junkie!!! Cute card, and I've been thinking about getting an I-rock, is it worth it? Hugs, Rox.

Nicole said...

ohhhhh loving that sentiment! Awesome card, total eye candy!

Nancy said...

Two great images to pair up! Very nice indeedy :)

TaraG said...

Heeeee! This is so darn CUTE, Sarah! Lilith looks fabulous! I love her with this sentiment too! Such a fun card! Beautiful colouring on Lilith and I love the big delish cake!
HWCMD!
Hugs,t

Barbara Godden said...

Awesome card, Awesome image. I love Krafting Kimmie stamps they are so adorable. You rocked the colouring.

Tracy said...

What a cheeky image, lol. I love it :)
Perfect sentiment...oh and I would love a piece of that cake too ;)

Beth said...

Super cute card! Love the sentiment and the Quickutz cake die cut is one of my favorites that I won't give up even though I have a Cricut.

Kerry--Momma K said...

Awesome card. Thanks for the inspiration Sarah.
Kerry

mommakcrafts.blogspot.com

Nancy said...

I LOVE that sentiment... it's totally "me"... I love cake....

Kelly Schelske said...

Fantastic card! love the cake!

Scrappinrpn said...

You did this image proud Sarah! I'm with Cheri, nothing wrong with only wantin the cake. LOL. Your card is awesome!

Carla

Chelle said...

Love the card..and sentiment.

Stacie (craft-princess) said...

Great card!!

Jeanette said...

LOL!! What a great card!!

Lynnda Hosni said...

Beautiful card!!!... hugs...xoxo